Починалося ж усе з того, що українському поміщику Петрові Мартосу
закортіло мати акварельний портрет пензля молодого, але вже відомого в
Петербурзі художника Тараса Шевченка. Якось, уже під час роботи над
замовленим полотном, той відлучився на хвилинку. Знудьгований Мартос
підняв із підлоги аркуш паперу. Там були вірші. Та ще й які! «Знаєте
автора?" — запитав у художника, коли той повернувся.
Тарас знітився: «Так, — і за хвильку додав: — Знаю, бо це я». Він витягнув із-під ліжка коробку, у якій тримав увесь свій поетичний доробок. Коли Мартос простяг руку до купки паперів, Шевченко притис їх до грудей. «Прочитаю й неодмінно поверну», — запевнив його Петро Іванович.
Тарас, віддаючи вірші, попросив: «Нікому не показуйте». Мартос побожився, що не показуватиме, а сам тут же подався до Євгена Гребінки — найавторитетнішого поета в українській громаді тодішнього Петербурга. Вірші читали разом. Хоча Гребінка вже знав твори Шевченка – готував добірку для збірника ”Ластівка” - вирішили впорядкувати рукопис і видати книжкою. Згодом Мартос згадував: ”Багато праці коштувало мені умовити Шевченка. Нарешті він погодився, і я 1840 року надрукував ”Кобзаря”.
Тарас знітився: «Так, — і за хвильку додав: — Знаю, бо це я». Він витягнув із-під ліжка коробку, у якій тримав увесь свій поетичний доробок. Коли Мартос простяг руку до купки паперів, Шевченко притис їх до грудей. «Прочитаю й неодмінно поверну», — запевнив його Петро Іванович.
Тарас, віддаючи вірші, попросив: «Нікому не показуйте». Мартос побожився, що не показуватиме, а сам тут же подався до Євгена Гребінки — найавторитетнішого поета в українській громаді тодішнього Петербурга. Вірші читали разом. Хоча Гребінка вже знав твори Шевченка – готував добірку для збірника ”Ластівка” - вирішили впорядкувати рукопис і видати книжкою. Згодом Мартос згадував: ”Багато праці коштувало мені умовити Шевченка. Нарешті він погодився, і я 1840 року надрукував ”Кобзаря”.
Немає коментарів:
Дописати коментар